top of page

מגזין השיווק הבינלאומי

בחברות קטנות המנהל והעובדים הם המותג

לא מזמן ביקרתי בחברת הי-טק צעירה בצפון.

בפגישה סיפר לי המנכ”ל על תהליך מיתוג שיטתי שביצעו והציג לי את ספר המותג, שבהחלט נראה מרשים. הוא דיבר על חזון, אישיות, ערכים מרכזיים, שפה עיצובית, לוגו וקונסיסטנטיות במסרים. הוא תאר תהליך חקר וניתוח ארוך שארך מספר חודשים, בו היו מעורבים המנהלים והעובדים ועלה לחברה קרוב למאה ועשרים אלף ₪.

שאלתי אותו האם עכשיו תשעה חודשים אחרי השלמת התהליך הוא מזהה קשר בין התהליך ושיפור בתוצאות עסקיות, האם עכשיו הלקוחות והמתחרים תופסים את החברה אחרת? המנכ”ל התקשה להצביע על שינוי קונקרטי.

איני מזלזל בתהליכים כאלו, יש להם ערך, הם עוזרים לחברות להתמקד ולחדד מסרים, אך לא פעם הם מובלים ע”י חברות ייעוץ שההתמחות שלהם אינה שיפור ביצועים עסקיים.

נתקלתי גם במקרים קיצוניים בהם התהליך היה מאמבו ג’אמבו שיווקי ועיצובי כמעט חסר ערך.

ברוב המקרים איני ממליץ לחברות קטנות וצעירות להיכנס לתהליכים ארוכים שעולים כסף רב ודורשים משאבי זמן רבים של עובדים ומנהלים.

אני רוצה להציג גישה פשוטה יותר ופרקטית לתהליך מיתוג שמתאימה לחברות B2B קטנות.

  1. חישבו כרפרנס על עסק קטן (לא בהכרח B2B) שאתם לקוחות נאמנים לו ו/או מעריכים אותו (ספק שלכם, מתחרה, מסעדה, מספרה, בית קפה…). נסו להסביר לעצמכם מדוע אתם מעריכים את העסק. בכל החלטה לאורך המשך התהליך התייחסו לעסק זה כרפרנס

  2. הגדירו שלושה ערכים מרכזיים לפיהם חשוב לכם לפעול למשל;value for money, רמה גבוהה של responsiveness, מיעוט שגיאות וטיפול מהיר בשגיאות

  3. נסחו הבטחה ברורה ללקוח שמייחדת אתכם

  4. הגדירו כמה פעולות שמבטאות את אותם ערכים (בהקשרים של העובדים אותם אתם מעסיקים, חומרי הגלם בהם אתם משתמשים, השירות אותו אתם מספקים…)

  5. תקשרו את ההבטחה ללקוח בשפה של בני אדם ולא בסיסמאות שיווק משויפות היטב

  6. הגדירו מדדים פשוטים לביצועים שלכם ולאופן בו אתם מוציאים לפועל את אותה הבטחה

  7. לוגו, עיצוב ושפה חזותית הם חלק ממיתוג. אך יותר מהכול מיתוג הוא איך אתם מיישמים את הערכים, כל יום, בדרך שהופכת אתכם למיוחדים ומבדלת אתכם

  8. מיתוג הוא הדרך העקבית בה אתם מנהלים מערכות יחסים עם הלקוחות שלכם בכל נקודות המגע עם הלקוחות

  9. בחברות קטנות המנהל / והעובדים הם נקודת המגע העיקרית עם הלקוחות ולכן הדרך בה פועלים העובדים והמנהלים מול הלקוחות היא המותג יותר מכל לוגו, סיסמא ושפה חזותית

קראו את הדרך המרשימה שעברה חברת שרש (בתחילת דרכה עבדתי איתה) ויכולה להיות סוג של מודל עבורכם.

מיכאל גלי, gallyconsult@gmail.com, 0546540402

Image: Taylor Smith

עקבו אחריי והישארו מעודכנים עם מתודולוגיות, פרקטיקות, וטיפים בשיווק ובמכירות בעולם

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
Michael Gally

הרצאות, הדרכות ואימון מנהלים

כיצד להצליח בחדירה לשוק חדש? כיצד גם חברה ישראלית קטנה יכולה לסגור עסקה עם חברה גדולה בחו“ל? איך מקימים מערך לידים אפקטיבי? איך מאתרים שותפים עסקיים בחו“ל?
לרשותכם מגוון הרצאות בנושאי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בינלאומי מותאמות לצרכיכם.

 
 
bottom of page