top of page

מגזין השיווק הבינלאומי

הדרך להופעת זום אפקטיבית

השבוע אני מארח את עדי באריל, שתציג לנו את הדרך הנכונה לעריכת שיחות ומצגות בווידאו ולהשגת תוצאות אפקטיביות. עדי היא יועצת שיווק ותקשורת מנוסה, שעובדת עם חברות מקומיות ובינ"ל מעולמות ההייטק והחדשנות, ההשכלה הגבוהה, פיננסים ועוד.


זה התחיל בחודש מרץ. בתוך שבועות אחדים מצאנו את עצמנו כסוג של כוכבי רשת. פתאום כולנו "עלינו לשידור", והיינו צריכים לדעת להופיע מול מצלמה, וזה לא משנה אם זה היה שיחת עבודה עם קולגות, עם סבתא, ראיון עבודה או טלוויזיוני. כולם עברו לוידאו (בעיקר זום).

נכון, אנשים כבר השתמשו בשיחות וידאו, אבל ההיקף והעוצמה – לא היה דבר כזה קודם.

אולם, כמו בכל דבר, יש את הדרך הנכונה והפחות נכונה לעשות את זה ולהשיג תוצאות אפקטיביות. אם מחקרים מראים שהמראה והקול שלנו מהווים ביחד כ- 93% מהמסר שהצופה בנו קולט, זה אומר שאנחנו צריכים לשים על איך אנחנו והסביבה שלנו נראים ונשמעים ולהתכונן למצגות וידאו, אבל גם לשיחות היומיומיות.

האתגר מתחיל בכך שבשיחות וידאו רואים רק חלק קטן מאיתנו. יש שטח מצומצם להעביר מסר, ודגש רב מהרגיל על מראה, הבעות פנים, טון דיבור, ועל מה שרואים מאחורינו.

בהיותי יועצת תקשורת ושיווק, ששנים רבות מכינה מנהלים בכירים לראיונות בכל אמצעי המדיה, כולל טלוויזיה, התאמתי את המלצותי לעולם החדש של "שידור מהבית" עבור כל שיחה, ראיון או פגישת וידאו.


אחת עשרה נקודות מרכזיות

1. דאגו שהמצלמה תהיה בגובה העיניים – קשר עין הוא אלמנט רב חשיבות, אל תוותרו עליו (זה אומר להגביה את הלפטופ בד"כ).

2. צלמו לרוחב ואל תחזיקו את הטלפון או המצלמה ביד בעת הצילום!

3. דאגו לתאורה טובה שמאירה את הפנים היטב – מקור האור צריך להיות מלפנים ולא מלמעלה או מהצד.

4. מקמו עצמכם באמצע המסך, מגובה החזה ומעלה - שהראש או הסנטר לא יהיו חתוכים.

5. תדאגו שהרקע מאחוריכם יהיה מסודר, אפילו מנפו אותו והוסיפו פריטים הנוגעים לעולמכם המקצועי, או שיהוו נושא ל"סמול טוק" ידידותי.

6. השתדלו לבצע את השיחות בחדר סגור, בלי רעשי רקע שיסיטו את תשומת לבכם ואת תשומת לב. שותפיכם לשיחה. אם יש צורך, עדכנו את בני הבית שאתם נכנסים לשיחה חשובה

7. אם אין לכם רקע טוב בבית, שיתלו רקע וירטואלי (אופציה בזום). מעכשיו אפשר גם להוסיף את המצגת ברקע ולהציב את המציג לצידה, דבר שיתרום רבות לשיפור העברת המסר.

8. התלבשו והסתדרו. שבו זקוף – הראו ערנות ואנרגטיות.

9. לבשו בגדים "רגועים" – לא חולצות נפוחות, פסים/משבצות שמרצדים על המסך.

10. עירכו בדיקה מקדימה לבדוק שהכול עובד טכנית, שרואים אתכם טוב, ושהפריים – מה שרואים מאחוריכם – נראה טוב.

11. התעדכנו באפשרויות שיפור התמונה ומצגות בזום ובתוכנות האחרות - יש שם אפשרויות נהדרות שיכולות לשדרג את המראה שלכם ואת היכולת להעביר את המסרים שלכם בצורה אפקטיבית.


עדי באריל

adi@barill.co.il


עקבו אחריי והישארו מעודכנים עם מתודולוגיות, פרקטיקות, וטיפים בשיווק ובמכירות בעולם

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
Michael Gally

הרצאות, הדרכות ואימון מנהלים

כיצד להצליח בחדירה לשוק חדש? כיצד גם חברה ישראלית קטנה יכולה לסגור עסקה עם חברה גדולה בחו“ל? איך מקימים מערך לידים אפקטיבי? איך מאתרים שותפים עסקיים בחו“ל?
לרשותכם מגוון הרצאות בנושאי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בינלאומי מותאמות לצרכיכם.

 
 
bottom of page