top of page

מגזין השיווק הבינלאומי

המפה, הגורקה, והמנהל הישראלי

המפה, הגורקה, והמנהל הישראלי

כמנהלים, בעת קבלת החלטות, כמעט אף פעם לא עומדת לרשותנו מפת דרכים מפורטת, המכוונת אותנו שלב אחרי שלב איך להגיע ליעד.

בני ה- Gurkha חיים בהרי ההימלאיה. עד לפני כשלושים שנה רובם לא ידעו קרוא וכתוב. הם מוכרים עוד מהמאה ה-19 כלוחמים עקשנים ואמיצים, ורבים מהם גויסו לשורות הצבא הבריטי.

במלחמת העולם השניה, חייל בריטי, מקרב בני הגורקה, ברח מכלא יפני בדרום בורמה וחצה רגלית, כ- 1000 ק”מ של ג’ונגלים, במשך חמישה חודשים, עד שהגיע להודו.  בדרך הוא לא נעזר במקומיים בורמזיים כי לא דיבר את השפה וגם כי חשש שיסגירו אותו ליפנים. לאורך הדרך הוא השתמש רק במפה שהייתה בידיו.

לאחר חמישה חודשים בג’ונגלים הוא הצליח להגיע לבסיס צבאי בריטי בהודו. בבסיס בקשו ממנו קציני המודיעין הבריטי להבין איך הצליח למצוא את דרכו בג’ונגל. הלוחם הראה להם את המפה בה ניעזר, את הנהרות שחצה ואת השבילים בהם הלך. המפה אכן שירתה אותו היטב.

קציני המודיעין הבריטיים לא התרשמו מהמפה, המפה שהיתה ברשותו היתה מפה של רחובות לונדון.


מנהלים מנוסים חוו את הסיטואציה, בה אתה משוכנע שאתה יודע את הדרך בה צריך לעבור כדי להגיע למטרה. המפה הבהירה והמפורטת נמצאת בראש של המנהל. כאשר אתה מגיע למטרה היעודה מסתבר לך שהמפה עליה הסתמכת וכל הנחות העבודה שלך היו שגויות.

איך בכל זאת הגעת למטרה?

איך חצה הגורקה את הג’ונגל בבורמה?

הוא ידע שהשמש זורחת במזרח ושעליו ללכת צפונה, כלומר היה לו סוג של מצפן ובנוסף;

היה לו ביטחון.

הוא היה אופטימי.

היתה לו אמונה.

מכיוון שבעולם העסקים המפות הן דינמיות (צרכי לקוחות, מתחרים, רגולציה וכיו”ב משתנים כל הזמן) אין טעם להשקיע יותר מדי באיסוף מידע כדי לשרטט מפה מפורטת. עדיף למצוא את כוכב הצפון של העסק שלכם. כוכב הצפון הוא מטאפורה למדד שמאשר לכם שאתם אכן מספקים ערך משמעותי ללקוחותיכם ומתקדמים (הסבר מפורט על תפיסת כוכב הצפון קראו בפוסט זה) וחתרו אליו בביטחון, אופטימיות ואמונה.

(הסיפור לקוח מהספר BUGLES AND A TIGER: MY LIFE IN THE GURKHAS שכתב  JOHN MASTERS)

מיכאל גלי, gallyconsult@gmail.com, 0546540402

עקבו אחריי והישארו מעודכנים עם מתודולוגיות, פרקטיקות, וטיפים בשיווק ובמכירות בעולם

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
Michael Gally

הרצאות, הדרכות ואימון מנהלים

כיצד להצליח בחדירה לשוק חדש? כיצד גם חברה ישראלית קטנה יכולה לסגור עסקה עם חברה גדולה בחו“ל? איך מקימים מערך לידים אפקטיבי? איך מאתרים שותפים עסקיים בחו“ל?
לרשותכם מגוון הרצאות בנושאי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בינלאומי מותאמות לצרכיכם.

 
 
bottom of page