top of page

מגזין השיווק הבינלאומי

העולם עובר לדיגיטל – גם חברות B2B מסורתיות

העולם עובר לדיגיטל, אתם יודעים זאת. אתם מזמינים חופשה ב – booking.com, משלמים לנגר ב - bit ומוציאים חשבונית דיגיטלית בעסק שלכם.

כמו הרבה תפיסות ומתודולוגיות בשיווק הטרנספורמציה הדיגיטלית התחילה ב – B2C ומגיעה ל – B2B.

האתגר האסטרטגי הגדול ביותר שלכם היום הוא להעביר את הארגון שלכם טרנספורמציה דיגיטלית. אם תעשו זאת נכון, זה יהפוך ליתרון התחרותי שלכם.


כל החברות מתקשות בביצוע טרנספורמציה דיגיטלית וחברות תעשיה מסורתיות מתקשות בכך עוד יותר.

רוב היצואנים שמים את יהבם על יתרון במוצר, שכביכול יש להם. בפועל מסתבר שכמעט תמיד הלקוחות לא תופסים את מוצר היצואן כבעל יתרון.

במצב בו אין לכם יתרון מובהק במוצר, חווית לקוח דיגיטלית טובה יכולה לגרום ללקוח להעדיף אתכם.


המבוסס על מחקר בקרב מנהלים ב - 350 חברות תעשיה מסורתית.

המחקר מוכיח שחברות שהוציאו לפועל טרנספורמציה דיגיטלית בשיווק ובמכירות הגדילו הכנסות ורווחים כתוצאה משלושה מקורות,

הראשון, שיפור חווית הלקוח לאורך ה - customer journey (מאיתור המוצר בקלות, הנגשת מידע עליו, בצוע ההזמנה ועד לאיתור מצב המשלוח) הגדילה נאמנות ושיעורי המרה.

השני, חברות מימשו בהצלחה הזדמנויות עסקיות, שקודם לא טופלו בגלל חוסר כדאיות (כמו הזמנות קטנות או לקוחות מזדמנים), באמצעות מתן מענה דיגיטלי (אוטומטי).

השלישי, הכנסת אוטומציה לפחות לחלק משלבי המכירה, שמשפרת את הביצועים של מערך המכירות.


הקושי של חברות תעשיה מסורתית להוציא לפועל טרנספורמציה דיגיטלית (מעבר לשמרנות הבסיסית שלהן) נובע מכך שב-B2B המורכבות של המוצרים, ארגוני הלקוחות ותהליכי קבלת החלטות רבה יותר. יותר קשה לבצע טרנספורמציה דיגיטלית בחברה שמוכרת מכונה תעשייתית מורכבת או אריזות מותאמות לסוגים שונים של לקוחות, מאשר בחברה שמוכרת מוצרי קוסמטיקה ללקוחות פרטיים.


המחקר גם מספק לקחים מחברות שהצליחו להתמודד עם המורכבות.

הלקח העיקרי, לא להיכנס לפרויקטים גרנדיוזיים אלא להתחיל בקטן ובאופן הדרגתי באותם תחומים בהם התרומה של טרנספורמציה דיגיטלית תהיה הגדולה ביותר. חברה לא חייבת להטמיע טרנספורמציה דיגיטלית מול כל הלקוחות אלא להתחיל בקבוצת לקוחות ספציפית.


כדי להבין קצת יותר את המשמעות של טרנספורמציה דיגיטלית הקשיבו לפודקאסט עם מתן בר ממייסדי Melio שמספקת פתרון טכנולוגי המאפשר לעסקים קטנים בארצות הברית כמו מסעדות, חנויות וכיו"ב להעביר תשלומים לספקים בצורה דיגיטלית.


עקבו אחריי והישארו מעודכנים עם מתודולוגיות, פרקטיקות, וטיפים בשיווק ובמכירות בעולם

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
Michael Gally

הרצאות, הדרכות ואימון מנהלים

כיצד להצליח בחדירה לשוק חדש? כיצד גם חברה ישראלית קטנה יכולה לסגור עסקה עם חברה גדולה בחו“ל? איך מקימים מערך לידים אפקטיבי? איך מאתרים שותפים עסקיים בחו“ל?
לרשותכם מגוון הרצאות בנושאי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בינלאומי מותאמות לצרכיכם.

 
 
bottom of page