top of page

מגזין השיווק הבינלאומי

עשרת הסיכונים עבור חברות שמנהליהן נעדרים כישורים בינתרבותיים

עשרת הסיכונים עבור חברות שמנהליהן נעדרים כישורים בינתרבותיים

פערים בינתרבותיים הוא נושא מורכב המשפיע על אפקטיביות הניהול בחברות הפועלות בשווקים גיאוגרפיים שונים. הפערים מקשים על ניתוח והבנת סיטואציות וגורמים לקבלת החלטות מוטעות.

גם אחרי שנים רבות של עיסוק בשיווק בינלאומי, לעתים אני יוצא מפגישות עם מנהלים זרים בתחושת חוסר בטחון לגבי המסקנות שאני אמור להפיק מהפגישה. זה כמובן קורה יותר בפגישות עם יפנים, אבל זה יכול לקרות גם בפגישות עם אמריקנים. לעתים קרובות הבנתי (בד”כ באיחור) שקונפליקטים שהתעוררו ביני ובין לקוחות, מפיצים וקולגות היו בפועל אי הבנה שמקורה תרבותי ולא סוגיה מהותית.

לאחרונה הייתי מעורב במו”מ שהתנהל בישראל בין חברה ישראלית ולקוח שבדי. המנכ”ל הישראלי הפגין אגרסיביות ובטחון עצמי רב, ומולו השבדי היה צנוע ורגוע. הישראלי ייצג סטרט-אפ בתחום הסייבר שהוקם לפני ארבע שנים ובו עשרים עובדים. השבדי היה מנהל בכיר בחברה שנוסדה ב – 1928 ובה כעשרת אלפים עובדים. המו”מ ארך יומיים והיה לא פשוט. מנקודת מבטי, המנהל הישראלי נעדר כישורים בינתרבותיים והתנהגותו גרמה נזק. ניסיתי למתן אותו עם הסברים על תרבות עסקית בשבדיה, ללא הצלחה. הוא ניהל את המו”מ באגרסיביות מוחצנת, היה על סף ירידה לפסים אישיים וכמעט גרם להתפוצצות המו”מ. בסופו של דבר, לאחר קשיים, הסתיים המו”מ בהצלחה. עם החתימה חייך המנהל הישראלי, לחץ בחום את ידי השבדי ואמר לו בידידות, זה היה רק מו”מ, זה לא היה אישי. הבת שלי מתחתנת הערב, אני מזמין אותך לחתונה, מאוד אשמח לארח אותך. ראיתי את השוק על פניו של השבדי. כאשר יצא המנהל הישראלי לרגע מהחדר סיפקתי לשוודי פרשנות תרבותית לחוויה שעבר ב – 48 השעות האחרונות ועודדתי אותו לבוא איתי לחתונה.

מנהלים מנוסים מבינים שניהול בינלאומי אפקטיבי דורש לא פעם התאמות לתרבות שוק היעד במודל העסקי, בפרקטיקות (מו”מ), באתיקה העסקית, בניהול כ”א וכיו”ב.

מיכאל גלי, gallyconsult@gmail.com, 0546540402

עקבו אחריי והישארו מעודכנים עם מתודולוגיות, פרקטיקות, וטיפים בשיווק ובמכירות בעולם

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
Michael Gally

הרצאות, הדרכות ואימון מנהלים

כיצד להצליח בחדירה לשוק חדש? כיצד גם חברה ישראלית קטנה יכולה לסגור עסקה עם חברה גדולה בחו“ל? איך מקימים מערך לידים אפקטיבי? איך מאתרים שותפים עסקיים בחו“ל?
לרשותכם מגוון הרצאות בנושאי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בינלאומי מותאמות לצרכיכם.

 
 
bottom of page