top of page

מגזין השיווק הבינלאומי

מודל אחר של פעילות פיתוח עסקי ומכירות

משבר ה"קורונה" גורם לכולנו לבצע הערכת מצב וחשבון נפש.

ערן אייזיק המתמחה באסטרטגיה, פיתוח עסקי, שיווק ומכירות אסטרטגיות לארגונים בשוק הבינ"ל מציע בפוסט זה מודל אחר של פעילות פיתוח עסקי, מכירות ושיווק.

ניהול פיתוח עסקי, שיווק ומכירות הוא הנתיב הקריטי והחמצן של כל חברה. יש לו השפעה גדולה מאד על הצלחת החברה. מצד שני, עלויות של מנהלים בתחומים אלו הן גבוהות ולעתים הביצועים לא מספיק טובים.

בזמני משבר נדרשים לא פעם פיטורים במטרה לצמצם עלויות קבועות של כוח אדם. במקביל, מתחדדת ההבנה שיש חוסר הגיון בתפיסה של 0 או 1, פיטורים או איוש קבוע של שכירים בכירים בתפקידי פיתוח עסקי, שיווק ומכירות.

בארגונים בינוניים וקטנים הדילמה גדולה יותר, שכן הם בדרך כלל אינם יכולים להרשות לעצמם מספר משרות כאלו ולעתים, לאחר צמצומים, המנכ"ל מוצא עצמו ממלא גם את התפקיד הזה.

בשנים האחרונות ארגונים הבינו שניתן להפחית עלויות קבועות באמצעות העסקה של עו"ד, רוא"ח, מנהל כספים ומומחי שיווק דיגיטלי ללא פגיעה באיכות העבודה דרך ריטיינר או אד-הוק. אם הבחירה היא בגורם מתאים העלויות יורדות ונותן השירות מספק עבודה איכותית יותר מאשר שכיר.

מאידך העסקת מומחים במודלים אלו בתחומי פיתוח עסקי, מכירות ושיווק פחות שכיחה למרות שהתרומה שלהם יכולה להיות רבה.

מנהל בכיר נוסף בהיקף חלקי, כהוצאה משתנה, ממוקד במטרות ספציפיות, ללא פוליטיקה ארגונית, זמנים מתים, חופשים ומחלות, עלויות מעביד, רכב, משרד, מזכירה...

ישנם שני פרופילים של מנהלים כאלו:

הראשון; מנהל בעל ניסיון רב, עבד בחברות שונות, בענפים שונים יכול לתרום לארגון תרומה גבוהה מאחוזי המשרה שלו. עיסוקו כיום הוא להעמיד את כל ניסיונו המקצועי לחברות על בסיס זמני. כמנהל זמני האוריינטציה שלו היא לחתור תמיד כמה שיותר מהר לתוצאות והשגת יעדים.

השני; מנהל שזה עתה נפלט מארגון (תקופת הקורונה) ומוכן לעבוד על בסיס זמני.

מומחים חיצוניים יכולים להגדיל ולהקטין היקפי שעות לאורך זמן באופן יחסית גמיש. הם יודעים להוביל תהליכים באופן עצמאי ובמקביל יודעים לעבוד במסגרת של ארגון. הטובים מביניהם הם יצירתיים, בעלי חוסן נפשי, נחישות, מהירות עבודה ותוצרים ברורים ויודעים להיכנס במהירות לתחום ואתגר חדש. פרקי הזמן על פיהם הם נמדדים קצרים הרבה יותר מאשר עובדים שכירים להם יש עקומת למידה ו"תקופת חסד" ארוכה יותר.

ארגון קטן יכול לחשוב על חלקי משרה כתוספת לשכיר בכיר כמו מנכ"ל. כך יקבל את המשאבים היותר מדויקים לפעילותו, יגדיר מסגרת אחריות בהתאם, מיקוד מדויק, מבנה עבודה רזה, זריז ויעיל שיכול להגיב מהר למצבים משתנים.

בארגון גדול זו יכולה להיות תוספת משמעותית לשכיר בכיר או לצוות קיים לו יש מגוון משימות.

בתקופה הלא פשוטה שחברות וארגונים עוברים במשבר הנוכחי ולאחריו, מודל ההעסקה הנ"ל יתפוס תאוצה ויסייע לאלו שיאמצו אותו לשרוד ואולי אף לנצל הזדמנויות עם תום המשבר.

תקופת ההשבתה הנוכחית של עסקים יכולה להתאים לחיפוש אחר גורם כזה ולהכנסתו לתפקיד. כך תהיו מוכנים לרגע בו הכלכלה תתחיל להניע גלגלי צמיחה.

במאמר הבא אתייחס לנושאים הבאים:

מה המאפיינים של גורם מתאים?

איך מוצאים גורם כזה?

הכותב הוא ערן אייזיק בעלים ומנכ"ל של חברת "אוריין" - המתמחה באסטרטגיה, פיתוח עסקי, שיווק ומכירות אסטרטגיות לארגונים בשוק הבינ"ל www.oryanbd.co.il

עקבו אחריי והישארו מעודכנים עם מתודולוגיות, פרקטיקות, וטיפים בשיווק ובמכירות בעולם

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
Michael Gally

הרצאות, הדרכות ואימון מנהלים

כיצד להצליח בחדירה לשוק חדש? כיצד גם חברה ישראלית קטנה יכולה לסגור עסקה עם חברה גדולה בחו“ל? איך מקימים מערך לידים אפקטיבי? איך מאתרים שותפים עסקיים בחו“ל?
לרשותכם מגוון הרצאות בנושאי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בינלאומי מותאמות לצרכיכם.

 
 
bottom of page