top of page

מגזין השיווק הבינלאומי

ההבדל בין חברה טובה וחברה גרועה, באיזו חברה אתם עובדים?

בחברה טובה מנהלי השיווק ומנהלי המכירות יכולים להתרכז בעבודה מקצועית איכותית.

מנהלי השיווק יהיו בטוחים שאם ייצרו ביקושים, דברים טובים יקרו לחברה. מנהלי המכירות יהיו בטוחים שאם יסגרו עסקאות, דברים טובים יקרו לחברה. יתירה מזו, הם יהיו בטוחים שגם להם יקרו דברים טובים באופן אישי, כמו סיפוק, קידום, התפתחות אישית והטבות כלכליות.

עבדתי בחברה כזו וזה היה תענוג. כמעט אף פעם לא היו הסחות דעת, התעסקות בפוליטיקה ארגונית ובזבוזי זמן. לא הייתי זקוק לשום תמריץ כלכלי, לא לעמלות, לא לאופציות ולא לסוף שבוע ברומא על חשבון החברה כדי לתת את כולי. קמתי בבוקר בידיעה שבכל יום אני מייצר פעילות בעלת ערך. למדתי המון מההתמודדות עם אתגרים ומהאינטראקציה הקונסטרוקטיבית עם עמיתים ומנהלים.

היו גם תמריצים לאורך התהליך והיה נחמד כאשר קיבלתי, אבל זה לא היה העיקר. סביבת העבודה האנושית, המקצועית, העניינית היתה העיקר. לכולם היתה ברורה המטרה וכולם חתרו אליה.

אתם גם יכולים להבין שמאוד הערכתי את המנכ”ל ואת המנהל הישיר שלי.

בסוף גם הגיעה הצלחה כלכלית, לי באופן אישי ולחברה!

בחברה גרועה חלק גדול מהיום אתה עסוק במאבקים פנימיים. אג’נדות לא ענייניות של עובדים ומנהלים מסיחות את הדעת. מנהל המכירות מאשים את מנהל השיווק שאינו מספק מספיק לידים. אנשי המכירות משלים את עצמם ואת המנהל שלהם לגבי העסקאות בהם הם מטפלים. כאשר הם לא עומדים בתחזיות, יש להם תירוצים והאשמות כלפי פונקציות אחרות. מנהל השיווק טוען מצדו שהלידים שהוא מספק איכותיים ואנשי המכירות לא מקצועיים מספיק. שניהם מאשימים את הפיתוח על הפיגור בהשלמת הגרסא החדשה.

בחברה גרועה אין הגדרת מטרה ברורה ואין הגדרות תפקיד ברורות.  תהליכי העבודה הפנימיים מקולקלים. לאנשי המכירות והשיווק שעובדים המון שעות, יש מושג חלקי לגבי משמעות העבודה שלהם לחברה ולקריירה שלהם. לנושאי תפקיד קשה לדעת אם הם ממלאים את תפקידם. אם יש להם אומץ והם מצביעים על בעיות, התשובה שהם מקבלים היא התעלמות, הכחשה ונזיפה שיתעסקו בשלהם.

עבדתי גם בחברות גרועות. עד היום אני זוכר אמירה של המנכ”ל באחת מהן “אני לוקח אחריות על הכישלון הזה, אני אשם שנתתי לכם חופש לקבל החלטות”. סטרט-אפ זה, בראשית דרכו מאוד הצליח, אך אחר כך התרסק ולא בגלל מוצר לא טוב.

האם אתם מנהלים או עובדים בחברה טובה או גרועה?

כבר בזמן קריאת הפוסט ידעתם את התשובה. אין לכם שום צורך לאסוף מידע כדי לתת תשובה.

אם אתם עובדים בחברה גרועה נסו לשפר, השקיעו מאמץ בהגדרות תפקיד ברורות, תקנו תהליכים מקולקלים וזכרו שלחברה בתחום ה – B2B יש רק אג’נדה אחת, לעזור ללקוחות שלכם להצליח יותר בעסקים שלהם.

אם אתם מרגישים שאין סיכוי לשינוי, ברחו משם כמה שיותר מהר.

מיכאל גלי, 0546540402, gallyconsult@gmail.com

עקבו אחריי והישארו מעודכנים עם מתודולוגיות, פרקטיקות, וטיפים בשיווק ובמכירות בעולם

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
Michael Gally

הרצאות, הדרכות ואימון מנהלים

כיצד להצליח בחדירה לשוק חדש? כיצד גם חברה ישראלית קטנה יכולה לסגור עסקה עם חברה גדולה בחו“ל? איך מקימים מערך לידים אפקטיבי? איך מאתרים שותפים עסקיים בחו“ל?
לרשותכם מגוון הרצאות בנושאי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בינלאומי מותאמות לצרכיכם.

 
 
bottom of page